Структура та органи управління
СТРУКТУРА ТА ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ
НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
Управління освітнім закладом здійснюють на основіположень Конституції України,Закону «Про освіту»,Положення про загальноосвітній навчальний заклад. Управлінська діяльність, як і навчальна, виховна, будь-яка інша діяльність, ґрунтується на дотриманні ряду принципів, якими керуються директор і його заступники при виконанні всіх управлінських функцій.
1. Система управління закладу освіти визначається законом та установчими документами.
2. Управління закладом освіти в межах повноважень, визначених законами та установчими документами цього закладу, здійснюють:
- засновник – Городищенська міська рада. Уповноважений орган управління - Відділ освіти Городищенської міської ради;
- керівник закладу освіти – Дудник Ольга Володимирівна;
- колегіальний орган управління закладу освіти – педагогічна рада;
- колегіальний орган громадського самоврядування (рада закладу);
- інші органи, передбачені спеціальними законами та/або установчими документами закладу освіти.
Принцип управління- це основне положення, що випливає із закономірностей управлінської діяльності.
Закономірності в управлінні закладом- це стійкі взаємозв'язки, взаємозалежності між процесом управління і зовнішніми відносно нього суспільними системами й умовами; між компонентами процесу управління і компонентами педагогічного процесу; між компонентами процесу управління. До них належать: залежність ефективності внутрішкільного управління від урахування в діяльності закладу особливостей зовнішнього середовища, яке на нього впливає; закономірність відповідності механізмів управління навчально-виховним закладом загальнодержавним механізмам; залежність ефективності внутрішкільного управління від створення умов, необхідних для реалізації мети закладу; закономірність взаємодії керуючої та керованої підсистем (за вирішальної ролі першої); залежність ефективності внутрішкільного управління від оптимального співвідношення управлінських впливів, самоорганізації і саморегулювання; залежність якості управління від надійності й достатності інформаційного забезпечення; закономірність цілісності всіх функцій управління в кожному з управлінських циклів.
До основних принципів належать:
- принцип прогностичності внутрішкільного управління;
- єдності державних і внутрішкільних механізмів управління;
- демократизації і гуманізації управління;
- раціонального поєднання централізації і децентралізації;
- єдності єдиноначальства і колегіальності;
- гласності, відкритості управління;
- об'єктивності та інформаційної достатності;
- плановості, перспективності;
- компетентності;
- оптимізації
- системності в управлінні.
УПРАВЛІННЯ НАВЧАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ
- органи колегіального управління закладом (конференція, рада закладу, педагогічна рада, нарада при директорі, його заступниках);
- адміністрація закладу (директор, його заступники);
- органи громадського самоврядування (учнівське самоврядування, учителів (рада трудового колективу, методична рада), батьків (батьківська рада).
Конференція є вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу.
УПРАВЛІНСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ АДМІНІСТРАЦІЇ ЗАКЛАДУ:
Управління сучасним закладом є складною системою з багатьма внутрішніми взаємозв'язками. Його ефективність багато в чому залежить від правильного розподілу обов'язків адміністрації закладу, до якої належать директор та заступники.
ОРГАНИ ГРОМАДСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ:
З метою демократизації управління, налагодження зворотного зв'язку, поточного коригування управлінських рішень у навчальному закладі діють органи громадського самоврядування учнів (учнівський комітет закладу (класу), учителів (рада трудового колективу, методична рада), батьків (батьківська рада закладу (класу), повноваження яких визначає статут закладу. Вони є дієвим засобом формування громадської думки, сприяють діалогізації взаємин з адміністрацією.