Порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти

Відповідно до Закону України від 18 грудня 2018 року № 2657-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)», який набрав чинності 19.01.2019 року Верховна Рада України постановила:

Внести зміни до таких законодавчих актів України:

1. У Кодексі України про адміністративні правопорушення (Відомості Верховної Ради УРСР, 1984 р., № 51, ст. 1122):

1) частину другу статті 13 після цифр "173" доповнити цифрами "173-4";

2) доповнити статтею 173-4 такого змісту:

"Стаття 173-4. Булінг (цькування) учасника освітнього процесу

Булінг (цькування), тобто діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого, - тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.

2. У Законі України "Про освіту" (Відомості Верховної Ради України, 2017 р., № 38-39, ст. 380):

2) частину другу статті 25 «Права та обов'язки засновника закладу освіти» доповнити:

· «здійснює контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;

· розглядає скарги про відмову у реагуванні на випадки булінгу (цькування) за заявами здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та приймає рішення за результатами розгляду таких скарг;

· сприяє створенню безпечного освітнього середовища в закладі освіти та вживає заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу».

Типовими ознаками булінгу (цькування) є:

• систематичність (повторюваність) діяння;

• наявність сторін - кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності);

• дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого";

2) частину другу статті 25 «Права та обов'язки засновника закладу освіти» доповнити:

· "здійснює контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;

· розглядає скарги про відмову у реагуванні на випадки булінгу (цькування) за заявами здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та приймає рішення за результатами розгляду таких скарг;

· сприяє створенню безпечного освітнього середовища в закладі освіти та вживає заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу".

3) частину третю статті 26 «Керівник закладу освіти» доповнити :

• "забезпечує створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування), у тому числі:

• з урахуванням пропозицій територіальних органів (підрозділів) Національної поліції України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, головного органу у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику, служб у справах дітей та центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді розробляє, затверджує та оприлюднює план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;

• розглядає заяви про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та видає рішення про проведення розслідування; скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вживає відповідних заходів реагування;

• забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування);

• повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти".

5) у статті 53 «Права та обов'язки здобувачів освіти»:

У частині першій Здобувачі освіти мають право:

• Захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою.

• На отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування)".

Частину третю доповнити:

Здобувачі освіти зобов'язані: "повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб"

* Заява складається заявником власноруч.

* Заяву можуть подавати особи, яким виповнилося 14 років. Якщо свідком випадку булінгу стала особа, яка не досягла 14 років, то заяву подають батьки або особи, що їх замінюють.

* Заяви щодо випадків булінгу можна подавати до кабінету заступника директора з виховної роботи.

Заяви щодо випадків булінгу можна подавати до кабінету заступника директора з виховної роботи, щодня З 08.00 до 16.30

Відповідальна за розгляд скарг про відмову у реагуванні на випадки булінгу (цькування) за відповідними заявами, а також за процедуру подання заяв про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб призначенозаступника директора з виховної роботи Лавренко Людмилу Володимирівну

ЗРАЗОК ЗАЯВИ

Директору
Хлистунівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів
Городищенської міської ради
Черкаської області
О.В.Дудник

ПІБ заявника (повністю), вчителя, учня класу, батька, матері
Домашня адреса: ___________________________________
Контактний телефон: ___________________________________

ЗАЯВА

Я, _____________________ , інформую про випадок булінгу над учнем __________________________________________ з боку _______________________ або групи учнів:___________________ .

(Далі в довільній формі викладаються докладно всі обставини)

До заяви додаю фото- та відеоматеріали (за наявності).

Дата Підпис

План заходів

щодо проведення щорічної акції «16 днів проти насильства»

з 25 листопада по 10 грудня 2020 року

у Хлистунівському академічному ліцеї

Назва заходу Дата проведення
1. Відкриття Акції «16 днів проти насильства» у рамках кампанії «Світ без насильства» (1-11 класи) 25.11.2020
2. Флешмоб «Наші долоньки проти насильства» (1-2 класи) 26.11.2020
3. Анкетування учнів «Будуємо дім без насильства» (5-9 класи) 26.11.2020
4. Круглий стіл щодо Проєкту Ради Європи «Боротьба з насильством щодо дітей в Україні» (педагоги) 27.11.2020
5. Перегляд соціальних відеороликів на тему: «Скажи насильству «НІ»» (5-9 класи) 27.11.2020
6. Інформаційний стенд «Протидія насильству» 30.11.2020
7. Конкурс малюнків: «Щаслива сім’я – без насильства» (1-6 класи) 30.11.2020 -10.12.2020
8. Інформаційний дайджест «Я - проти насильства!» (7-9 класи) 30.11.2020 – 4.12.2020
9. Розробка буклетів (флаєрів) на тему: «СТОП НАСИЛЬСТВУ» (9-11 класи) 30.11.2020 -10.12.2020
10. Просвітницькі заходи з нагоди Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом (7-11 класи) 1.12.2020
11. Демонстрація фільму «Життя на продаж» до Міжнародного дня боротьби з рабством 2.12.2020
12. Уроки толерантності та доброти до Міжнародного дня людей з обмеженими фізичними можливостями (5-7 класи) 3.12.2020
13. Години психолога: «Добро починається з тебе» (1 клас), «Я вірю в силу доброти» (2 клас), «Вчимося бути добрими» (3-4 класи) 3.12.2020
14. Заняття за програмою «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція». Тема «Усі ми різні – усі ми рівні» (7 клас) 4.12.2020
15. Просвітницька гра-тренінг: «Насильство в сім’ї» (11 клас) 7.12.2020
16. Тренінг «Стоп булінг» (8 клас) 8.12.2020
17. Просвітницько-профілактичне заняття «Підліткові компанії» (6 клас) 8.12.2020
18. Урок-квест «stop_sexтинг» (9 клас) 9.12.2020
19. Заняття за програмою «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція». Тема: «Безпечне та корисне дозвілля» (10 клас) 9.12.2020
20. Виховний захід до Міжнародного дня захисту прав людини «Подорож країною Закону та Права» (9-11 класи) 10.12.2020
21. Підведення підсумків. Закриття акції «16 днів проти насильства» (1-11 класи) 11.12.2020
Кiлькiсть переглядiв: 217