Батьківські збори
Батьківські збори: поради класному керінику
Що варто робити для проведення ефективного спілкування з батьками:
· Перед початком зборів краще «залишити за дверима» поганий настрій.
· Відведіть на проведення батьківських зборів не більше 1,5 години.
· Найприємніший звук для людини — її ім’я. Покладіть перед собою список з іменами та по-батькові батьків.
· Перед початком батьківських зборів оголосіть питання, які плануєте обговорити.
· Не забудьте «золоте правило» педагогічного аналізу: починати з позитивного, потім говорити про негативне, завершувати розмову пропозиціями на майбутнє.
· Попередьте батьків, що не вся інформація може стати надбанням дітей.
· Подякуйте всім, хто знайшов час прийти (особливо татусів).
· Дайте зрозуміти батькам, що ви добре розумієте, як важко дитині вчитися.
· В особистій бесіді оцінюйте успіхи дітей щодо їх потенційних можливостей.
· Доведіть до батьків думку, що «поганий учень» не означає «погана людина».
· Батько повинен піти зі зборів з відчуттям, що він може допомогти своїй дитині.
Не варто:
· Засуджувати присутніх батьків за неявку відсутніх.
· Порівнювати успіхи окремих учнів і різних класів.
· Давати негативну оцінку всьому класу.
· Переоцінювати значення окремих предметів.
· Обирати для спілкування повчальний тон.
Осмислення підсумків батьківських зборів
Підведення підсумків зборів починається на самих зборах — необхідно зробити висновки, сформулювати необхідні рішення, дати інформацію про підготовку до наступного зібрання. Важливо з’ясувати і ставлення батьків до проведених зборів, розумно заздалегідь підготувати необхідні опитувальні листи для фіксування їх оцінок і побажань. Все це згодом стане предметом роздумів для класного керівника.
Предметом аналізу повинні також стати:
· явка батьків, причини відсутності;
· персональний склад батьків, які залишилися на особисту бесіду;
· запитання батьків в ході зборів, їх участь в обговоренні питань.
Інформація про підсумки батьківських зборів повинна бути доведена до адміністрації школи і колег-педагогів.
Тематика батьківських зборів:
Початкова школа
· Психологічні та фізіологічні особливості учнів молодшого шкільного віку.
· Режим дня і його вплив на якість навчання.
· Світ очима першокласника. Особливості сприйняття в учня першого класу.
· Роль читання на початковому етапі навчання. Читання як джерело знань і одна з основ формування особистості.
· Роль гри в розширенні кругозору дитини.
· Виховання працьовитості. Розподіл обов’язків у родині.
· Діти і гроші. Сімейний бюджет і дитина.
· Пустощі і хуліганство — чи є відмінності?
· Роль сім’ї у формуванні особистості дитини.
Середня школа
· Адаптація учнів до умов навчання в середній школі: проблеми і завдання.
· Індивідуальні труднощі школярів у навчанні та шляхи їх подолання.
· Коли легко вчитися?
· Здібна дитина — не дар природи. Нездібних дітей немає.
· Роль сім’ї у вихованні культури поведінки дитини.
· Психологічні особливості підліткового періоду. Роль сім’ї у формуванні почуття дорослості і прагненні до самостійності.
· Бачити і розуміти. Співчуття, співпереживання і допомога дитині — гарантія миру, спокою і благополуччя в сім’ї.
· Особливості міжособистісних відносин підлітків.
· Психологічний стрес і підліток.
· Допомога батьків у формуванні та розвитку вольових якостей.
· Труднощі зростання та їх вплив на відносини між батьками та підлітками.
· Виховання дітей і «ножиці часу».
· Роль сім’ї і школи у виборі учнями шляху подальшої освіти.
Старша школа
· Роль батьків у процесі вибору професії та самовизначенні підлітків.
· Особливості старшого шкільного віку. Роль батьків у формуванні ціннісних орієнтацій.
· Труднощі особистісного росту і їх вплив на навчання в школі.
· Взаємодія класного керівника і батьків у формуванні класного колективу.
· Професійні наміри і можливості учнів класу.
Джерело: http://shkola.net.ua/