/Files/images/kartinki/загруженное.jpg

Батьківські збори

Батьківські збори: поради класному керінику

Що варто робити для проведення ефективного спілкування з батьками:

· Перед початком зборів краще «залишити за дверима» поганий настрій.

· Відведіть на проведення батьківських зборів не більше 1,5 години.

· Найприємніший звук для людини — її ім’я. Покладіть перед собою список з іменами та по-батькові батьків.

· Перед початком батьківських зборів оголосіть питання, які плануєте обговорити.

· Не забудьте «золоте правило» педагогічного аналізу: починати з позитивного, потім говорити про негативне, завершувати розмову пропозиціями на майбутнє.

· Попередьте батьків, що не вся інформація може стати надбанням дітей.

· Подякуйте всім, хто знайшов час прийти (особливо татусів).

· Дайте зрозуміти батькам, що ви добре розумієте, як важко дитині вчитися.

· В особистій бесіді оцінюйте успіхи дітей щодо їх потенційних можливостей.

· Доведіть до батьків думку, що «поганий учень» не означає «погана людина».

· Батько повинен піти зі зборів з відчуттям, що він може допомогти своїй дитині.

Не варто:

· Засуджувати присутніх батьків за неявку відсутніх.

· Порівнювати успіхи окремих учнів і різних класів.

· Давати негативну оцінку всьому класу.

· Переоцінювати значення окремих предметів.

· Обирати для спілкування повчальний тон.

Осмислення підсумків батьківських зборів

Підведення підсумків зборів починається на самих зборах — необхідно зробити висновки, сформулювати необхідні рішення, дати інформацію про підготовку до наступного зібрання. Важливо з’ясувати і ставлення батьків до проведених зборів, розумно заздалегідь підготувати необхідні опитувальні листи для фіксування їх оцінок і побажань. Все це згодом стане предметом роздумів для класного керівника.

Предметом аналізу повинні також стати:

· явка батьків, причини відсутності;

· персональний склад батьків, які залишилися на особисту бесіду;

· запитання батьків в ході зборів, їх участь в обговоренні питань.

Інформація про підсумки батьківських зборів повинна бути доведена до адміністрації школи і колег-педагогів.

Тематика батьківських зборів:

Початкова школа

· Психологічні та фізіологічні особливості учнів молодшого шкільного віку.

· Режим дня і його вплив на якість навчання.

· Світ очима першокласника. Особливості сприйняття в учня першого класу.

· Роль читання на початковому етапі навчання. Читання як джерело знань і одна з основ формування особистості.

· Роль гри в розширенні кругозору дитини.

· Виховання працьовитості. Розподіл обов’язків у родині.

· Діти і гроші. Сімейний бюджет і дитина.

· Пустощі і хуліганство — чи є відмінності?

· Роль сім’ї у формуванні особистості дитини.

Середня школа

· Адаптація учнів до умов навчання в середній школі: проблеми і завдання.

· Індивідуальні труднощі школярів у навчанні та шляхи їх подолання.

· Коли легко вчитися?

· Здібна дитина — не дар природи. Нездібних дітей немає.

· Роль сім’ї у вихованні культури поведінки дитини.

· Психологічні особливості підліткового періоду. Роль сім’ї у формуванні почуття дорослості і прагненні до самостійності.

· Бачити і розуміти. Співчуття, співпереживання і допомога дитині — гарантія миру, спокою і благополуччя в сім’ї.

· Особливості міжособистісних відносин підлітків.

· Психологічний стрес і підліток.

· Допомога батьків у формуванні та розвитку вольових якостей.

· Труднощі зростання та їх вплив на відносини між батьками та підлітками.

· Виховання дітей і «ножиці часу».

· Роль сім’ї і школи у виборі учнями шляху подальшої освіти.

Старша школа

· Роль батьків у процесі вибору професії та самовизначенні підлітків.

· Особливості старшого шкільного віку. Роль батьків у формуванні ціннісних орієнтацій.

· Труднощі особистісного росту і їх вплив на навчання в школі.

· Взаємодія класного керівника і батьків у формуванні класного колективу.

· Професійні наміри і можливості учнів класу.

Джерело: http://shkola.net.ua/


Кiлькiсть переглядiв: 4257